Õpiväljundid: |
Oodatavad tulemused: 1. sessioon - Grupiliikmed on omavahel tuttavamaks saanud.
- Õppijad on tutvunud koolitusele seatud eesmärkidega ning loonud seose oma ootuste ja koolituse eesmärkide vahel ning teadlikud koolitaja ootustest.
- Õppijad on teadvustanud iseenda vastutuse koolitustegevustes.
- Õppijad omavad ülevaadet keelekümblusprogrammi raames tehtust nii Eestis kui teistes maades ja arengusuundadest.
- Õppija on analüüsinud turvalise keskkonna ja õppija õpitulemuste vahelisi seoseid.
- Õppija teab turvalise õppekeskkonna loomise erinevaid võimalusi.
- Õppija on kavandanud ühe projektõppe mooduli erinevaid üldpädevusi silmas pidades. Õppija on osalenud protsessis, kus teemakäsitlus on arendatud aineteüleseks projektiks.
- Õppija on loonud ühe keelelise osaoskuse arendamisele suunatud mudeli lähtudes oma ainest ja õpilaste east.
2. sessioon - Õppija on loonud oma õpilaste teadmiste ja oskuste tasemest lähtuva keelemudelite õppematerjali, tutvustanud seda kaaslastele ja analüüsinud materjali seotust riikliku õppekavaga.
- Õppija teab õppetunni kolmefaasilist ülesehitust, oskab põhjendada kõigi kolme faasi rakendamise olulisust, teab õppimisteooriate iseloomulikke tunnuseid ja oskab koostada oma valitud materjali kohta küsimusi Bloomi taksonoomia madalamal ja kõrgemal tasemel.
- Õppija teab, et õppetunnis tuleb arvestada õpilaste mitmiktajust tulenevat isikupära, kasutades erinevaid metoodilisi lähenemisi.
- Õppija oskab kasutada pildilist materjali aine- keele ja õpioskuste samaaegseks arendamiseks.
- Õppijal on erinevaid näiteid sama meetodi kasutamiseks erinevates ainetes ja erinevates kooliastmetes.
- Õppija oskab koondada kogutud materjalid süsteemseks õppevahendiks ja esitleda ennast kui õppijat oma õpimapi põhjal.
- Õppija teadvustab enesereflektsiooni tähtsust.
3. sessioon - Õppija on loonud oma õpilaste teadmiste ja oskuste tasemest lähtuva kirjutamismudelite õppematerjali, tutvustanud seda kaaslastele ja analüüsinud materjali seotust riikliku õppekavaga.
- Õppija on loonud oma õpilaste teadmiste ja oskuste tasemest lähtuva küsimuste kogumiku, tutvustanud seda kaaslastele ja analüüsinud materjali seotust riikliku õppekavaga.
- Õppija oskab kasutada pildilist ja videomaterjali aine- keele- ja õpioskuste samaaegseks arendamiseks.
- Õppijal on saanud ja jaganud ideid sama meetodi kasutamiseks erinevates ainetes ja erinevates kooliastmetes.
- Õppija teadvustab enesereflektsiooni tähtsust õpimotivatsiooni looja ja säilitajana.
|
Sisu: |
Koolitajad Anu Parts, Annike Soodla
1. moodul 25.- 26.02.2016
2. moodul 29.- 30.03.2016 3. moodul 19.- 20.04.2016 1. päev 10.45 tervituskohv
11.00-13.00 koolitus 13.00-13.30 lõuna 13.30-15.15 koolitus 15.15-15.30 kohvipaus 15.30-17.00 koolitus
2. päev 9.00-10.45 koolitus
10.45-11.00 kohvipaus 11.00-12.45 koolitus 12.45-13.15 lõuna 13.15-15.00 koolitus
|
Õpisündmuse teemad: |
1.sessioon, 14 loengutundi + 7 tundi iseseisvat tööd - Kursuse sissejuhatus.
- Grupileping (kokkulepped).
- Keelekümblusmetoodika põhimõtted.
- LAK-õppe alustalad (aine, keel ja õpioskused).
- Rutiintegevused turvalise õppekeskkonna loomisel.
- Turvalisus (mööbli paigutus, seinad, kursuse eesmärgid, ootused).
- Õpilast kaasav eesmärgistamine (aineõppe, keeleõppe ja õpioskuste omandamise eesmärgistamine).
- Eneserefleksioon enesehindamise ja kujundava hindamise vahendina klassiruumis ja õpetaja enesearengus.
- Õppematerjalid: LAK-õppe, keelekümblusprogrammi materjalid: süsteemi tutvustus, rühmatööna PK RÕK-i üldpädevuste arendamisvõimaluste leidmine töölehtedest lähtudes, õppevahendite loomine).
- Projektiõpe.
- Õppimine, õppimisteooriad, Bloomi mõtlemistasandite taksonoomia.
- Lugemisstrateegiad ja võtted teksti organiseerimiseks.
- Keeleliste osaoskuste arendamisvõimalused, keeleliste mudelite näited.
Kodutöö Keelelise mudeli loomine oma ainest, õppekavalistest eesmärkidest ja õpilaste arenguvajadustest lähtuvalt
2.sessioon, 14 loengutundi - Omaloodud keelemudelite tutvustamine ja kaaslaste keelemudelitega tutvumine.
- Õppetunni struktureerimine.
- Tööjuhis (suuline ja kirjalik juhis, juhise pikkus, keeleline selgus).
- Maailmaõpe.
- Mitmiktaju – töö maailmaõppe teemasid käsitleva ajalehega ja mitmiktaju arendavate tööülesannete koostamine artikli kohta (küsimuste analüüs ja moodustamine).
- Tekst ja diagramm (žanri muutus, skaala).
- Õpimapp enesehindamise vahendina.
- Kujundav hindamine, tagasiside, enesehinnang, õpimotivatsioon.
Kodutöö Bloomi taksonoomia kõrgemate mõtlemistasandite arendamiseks sobiv küsimustepank ühe klassi jaoks oma aines (õpiku vm õppematerjalide juurde). 3.sessioon, 14 loengutundi
- Aktiivõppemeetodite kasutamine õppetegevuses (töö tekstiga, luuletuste kirjutamine, rahvapärimus, mudelkirjutamine, RAFT).
- Ristsõnad jm sõnavara omandamise võtted. Arvuti õppematerjalide loomise abilisena (puzzlemaker, www.clil.org).
- Erinevad tekstid, erinevad õpistiilid (lineaarne ja mittelineaarne tekst).
- Pilt infokandjana.
- Video kasutamise võimalused.
Kursuse lõpetamine Kursuse auditoorses töös osalenud ja kodutööd esitanud õppijad saavad tunnistuse |