"Õpetajate täiendusõpe prioriteetsel teemal “Ohutus” - digivaldkonna riskidega arvestamine modernes õpiruumis"
Üldinfo | |
---|---|
Maht: |
8.00 akad/t
|
Hind osalejale: | 0.00 |
Osalejate arv: | 20 kuni 30 osalejat |
Kirjeldus | |
---|---|
Õpiväljundid: | koolituse läbinu teab ja tunneb ära peamised e-ohutuse valdkonna probleemid ning oskab pakkuda neile võimalikke lahendusi o On veebikeskkondadest digitaalse info otsingul eesmärgipärane, hindab selle sisu kriitiliselt ning annab vajadusel omandatud teadmised edukalt õpilastele edasi o Nõustab õpilasi suhtlemisel sotsiaalvõrgustikes ja muudes digikeskkondades Netiketi hea tava reeglitest lähtuvalt. o Järgib ise ja nõustab õpilasi digitaalse sisu loomisel või olemasolevate materjalide muutmisel, lähtuvalt intellektuaalse omandi õigustest ja kehtivatest litsentsidest o Kasutab info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaid turvaliselt ning kestlikult ise ja nõustab õpilasi identiteedi, tervise ning keskkonna kaitsmisel, o Tunneb internetisõltuvuse tunnuseid, kirjeldab internetisõltuvuse vältimise võtteid ja oskab vajadusel abivajajat nõustada o Tunneb ja kasutab hea tava reegleid e-kanalite vahendusel suhtlemisel suunal õpilane-õpetaja, õpetaja-lapsevanem, kool-lapsevanem o Teab ja oskab nõustada kolleege ja lapsevanemaid, õpilasi VOSK-lähenemise* juures digitaalsete seadmete kasutuselevõtul oma õppeasutuses |
Sihtgrupp vabatekstina: | II-!V kooliastme õpetajad (aineõpetajad, klassijuhatajad) |
Haridusastmed: | Üldharidus, Kutseharidus |
Eesmärgid: | Koolituse tulemusel tunneb õppija ära peamised e-ohutusalased probleemid (sh. küberkiusamine, identiteedivargus, vihakõne, ebasobiva sisuga pildi-videomaterjal) ning oskab neile pakkuda võimalikke lahendusi või teab, kust või kellelt abi küsida. Samuti tunneb õppija netiketti, digitaalse sisuloomega seotud seadusandlust ning reeglistikku ning oskab seda õpilastele vajadusel edasi anda. |
Sisu: | Õppe sisu valikul on lähtutud RÕK-is väljatoodud nõuetest õpilaste digipädevustele (alus HITSA poolt 2016.a loodud õpilaste pädevusmudel (4.Turvalisus)) ning õpetajate haridustehnoloogilised nõuded ISTE standardist lähtuvalt. o Info haldamine – digitaalse info eesmärgipärane otsimine, sirvimine, hindamine, salvestamine ja taasesitamine. o Suhtlemine digikeskkondades – teadlik suhtlemine veebipõhistes keskkondades, info ja sisu jagamine, osalemine ühiskonnaelus ning koostöö digivahendite toel. o Sisuloome – digitaalse sisu loomine, olemasoleva digitaalse materjali muutmine ja lõimimine, loominguline eneseväljendus ning intellektuaalse omandi õiguste ja litsentside järgimine o Turvalisus– identiteedi, tervise ning keskkonna kaitsmine; info- ja kommunikatsioonitehnoloogia turvaline ning kestlik kasutamine. o Probleemilahendus – vajaduste välja selgitamine ja lahenduste leidmine sobivate digivahenditega, tehnoloogia loov kasutamine ning digipädevuse arendamine. o Aktuaalsed teemad, lisaks RÕKis kirjeldatutele o küberkiusamine, digitaalne ohutus privaatsus võrgustikes (II kooliaste); III kooliaste - juhtumi lahendamine; käitumisjuhendid kiusajaga/kiusatavaga suhtlemise. o Koolipoolsed käitusmisjuhised probleemolukordade lahendamisel, sh. lapsevanema-õpetajavaheline e-suhtlus ja „hea tava“ o VOSK-lähenemine - kokkulepete sõlmimine lapsevanemaga (kooli vaade) õpilaste oma digitaalsete seadmete kasutamiseks koolikeskkonnas |
Õppesuunad: | Õppeprotsess digiajastul, Hariduslike erivajadustega õppija, Tehnoloogiaharidus, Targalt internetis |
Õpisündmuse teemad: | Kõikvõimas Google - Infootsing, info haldamine - 1) otsimootori tööpõhimõtete tutvustus;
kuidas töötavad sotsiaalsed tarkvarad - nt: FB (reklaami/tuttavat/gruppide soovitamine, eelvalikud jne), private browsing juhend; Digitaalne sisuloome ja CC litsentsid, suhtlemine võrgustikes ; Mõisted: infoturve, küberturve, IoT ja internetis tulenevad ohud ning nende mõju; GDPR noortele ja VOSK-lähenemine –lapse, vanema ja kooli vaatest; e-suhtlus kooli ja vanemate vahel; e-identiteet ja selle kaitsmine; Ohud mängudes ja ohtlikud mängud; (Küber)kiusamine, ebasobiva sisuga pildid ja rollimängud; |
Õppevorm: | auditoorne |
Õppekeskkonna kirjeldus: | auditoorne õpe, |
Hindamisviisid: | veebipõhine automaattest |
Alustamise tingimused: | õpetaja 7.taseme kutse omamine |
Lõpetamise tingimused: | Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 75% auditoorsetes tundides, lisaks sooritatakse koolituse lõpus veebipõhine tagasiside. Tunnistus väljastatakse tagasiside täitnud osalejatele BCS Koolitus tunnistuste süsteemist ning saadetakse automaatselt osaleja meiliaadressile |
Lõpudokument: | Tunnistus |
Õppekavarühm: | Aineõpetajate koolitus |
Korraldav asutus: | BCS Koolitus AS |
Kontaktisik: | Triin Kangur, triin.kangur@bcs.ee, tel: +3725200047 |
Koolitajad: |
|
Õppeprogramm: | |
Märksõnad: | ohutus, targalt internetis, õpetaja, koolijuht, sisekoolitus, eohutus, küberkiusamine, vosk |