Muutuste ja muudatuste juhtimine organisatsioonis. Meistriklass
Üldinfo: | |
---|---|
Kokkuvõttev lühikirjeldus | Juhid, kellel on mõningane kogemus muudatuste ja/või muutuste juhtimisest ja kes on teadlikud muudatuste juhtimise põhitõdedest, teooriast ning strateegiatest, kuid vajavad juurde lisateadmisi innovatsiooni juhtimisest. |
Toimumise aeg: | 19.01.2018 - 15.06.2018 |
Kontaktpäev: |
|
Maht: |
52.00 akad/t
|
Osalejate arv: | 18 kuni 20 osalejat |
Hind osalejale: | tasuta |
Korraldav asutus: | Change Partners OÜ |
Kontaktisik: | Heli Allika, heli@changepartners.ee |
Partner: | SA Innove |
Toimumise koht | |
---|---|
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 |
Kirjeldus | |
---|---|
Õpiväljundid: | Uute teadmiste, meetodite ja töövahendite omandamine, mida on võimalik koheselt rakendada käsilolevate muudatuste elluviimisel oma organisatsioonis. Koolituse tulemusel on osaleja:
Praktiku näidete abil on tekkinud selgem ettekujutus juhi rollist muutuste eestvedajana ning näitlikustatud on parimad praktikad innovatsioonijuhtimise valdkonnas välisriikide näitel. Osaleja:
Osalejad on saanud tagasisidet ning ideid oma kavandatava muudatusprojekti elluviimiseks ning on praktiseerinud oma muudatusvisiooni selget esitlemist. Osalejad on saanud vahetada kogemusi muudatusprojektide elluviimise üle, analüüsinud edutegureid ja takistusi ning teinud plaani soovitud muutuste kinnistamiseks ja edasiste muutuste kavandamiseks |
Sihtgrupid: |
Õppejuht, Haridusasutuse juht. Juhid, kes on teadlikud muudatuste juhtimise põhitõdedest, teooriast ning strateegiatest, innovatsiooni juhtimisest kuid vajavad lisateadmisi transformatiivse õppimise ja –liidrirolli ning kriiside juhtimise kohta. Võivad olla staažikad juhid, kes on viinud oma organisatsioonis läbi edukalt muudatusi. |
Haridusastmed: | Alusharidus, Üldharidus, Kutseharidus |
Sisu: | Fookus on osalejate endi jaoks oluliste innovatsiooni ja muutuste juhtimisega seotud küsimuste lahendamisel läbi grupitööde, praktiliste harjutuste, kaas- ja grupicoachingute. Koolitus toimub nelja ühepäevase koolitusena + jätkuseminar. Ajakava:
10.00 - 11.30 I osa |
Õpisündmuse teemad: |
|
Õppevorm: | auditoorne |
Õpisündmus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel![]() |
1. koolituspäev - Üldinfo | |
---|---|
Toimumise aeg: | 19.01.2018 10:00 - 19.01.2018 17:00 |
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 Harju maakond |
Vaata sündmuse detailset infot
Õppevorm: | auditoorne |
Sisu: |
Innovatsiooni juhtimine koolis ja muutustele ning õppimisele avatud organisatsioonikultuuri loomine - Mida innovatsiooni all üldse mõistame koolis? - Kuidas saab innovatsiooni juhtida? Innovatsiooni juhtimise töövahendid ja raamistikud: pentatloni mudel, Kotteri muudatuste juhtimise mudel, organisatsioonilinekahekäelisus - Milline seos on eestvedamise stiilil ja innovatsioonil? Organisatsioonikultuuri oluline roll innovatsiooni juhtimisel koolis. Milline on innovatsiooni soodustav organisatsioonikultuur? - Kuidas saan juhina organisatsioonikultuuri mõjutada ja arendada? - Mõõdikute loomine innovatsiooni juhtimiseks koolis, juhi töövahendid organisatsioonilise ja käitumusliku mõju eesmärgistamiseks/hindamiseks. Tutvumine osalejate muudatusväljakutsetega: - Iga osaleja tutvustab ühte oma koolis käsilolevat muudatusprojekti laudkondades ja millist tuge loodab antud muutusega seoses koolituselt saada (saadame osalejatele abivahendi enne koolitust selle tutvustuseettevalmistamiseks). - Osalejate muudatusprojektide määratlemine muudatuste maatriksimudelil ja suurimate muudatuste/innovatsiooni juhtimisega seotud väljakutsete sõnastamine. Milliseid muudatusi uue õpikäsitluse rakendamine nõuab ning milliseid väljakutseid esitab tänasele koolile? Milline on meie kooli tänane seis selle muutuse kontekstis ? - Innovaatiliste koolide videonäidetega (välismaalt) tutvumine ja näidete analüüs. - Muudatusvalmiduse kiirdiagnostika uue õpikäsitluse rakendamise kontekstis. Diagnostika tulemuste tutvustamine kolmikutes, peamiste väljakutsete sõnastamine ja kogemuste jagamine. |
2. koolituspäev - Üldinfo | |
---|---|
Toimumise aeg: | 16.02.2018 10:00 - 16.02.2018 17:00 |
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 Harju maakond |
Vaata sündmuse detailset infot
Õppevorm: | auditoorne |
Sisu: |
Muudatuste kommunikatsiooni ja kaasamise töötuba Muutuste protsessi mudel, mis faasis oma muutusega täna oleme ja mida tulebteha järgmisesse faasi edasiliikumiseks: - Kodutööde analüüs - Koolijuhi roll ja töö muudatuste eri faasides. - Juhi tööriistade katsetamine planeerimise faasiga seoses selge muudatusvisiooni sõnastamisel ja muudatusvajaduse tekitamisel Muutuste/innovatsiooni juhtimise psühholoogia: - Miks muutuste ja innovatsiooni juhtimine kujuneb enamasti raskemaks kui esialgu arvatakse? Mis on muudatuste edutegurid? (aluseks erinevad allikad nt Prosci üleilmsed uuringud, J.Kotter, M.Fullan jt autorid). - Muutuse arengufaasid - mugavus, vastupanu, eksperimenteerimine, leppimimine. Juhi roll ja kohustused igas arengufaasis. - Simulatsiooniharjutusmuutuste psühholoogia olemuse mõistmiseks. - Muutustele vastuseisu ületamine, ei-saa-ei-taha mõtteviisi muutmine. Juhi tööriistade katsetamine vastuseisu analüüsiks ja ületamiseks, uute ideede omaksvõtmise toetamiseks. Osalejate endi parimate praktikate käsitlemine. Muudatuste kommunikatsioon. Pühendumise saavutamine – dialoogi organiseerimine: - Videonäidete analüüs. Saatjale ja saajale orienteeritud kommunikatsiooni erinevused. - Muudatuste juhi 5 kommunikatsioonireeglit. Eneseanalüüs transformatiivse juhina. - Sobiva kaasamise vormi leidmine oma muudatusprojekti näitel. |
3. koolituspäev - Üldinfo | |
---|---|
Toimumise aeg: | 13.03.2018 10:00 - 13.03.2018 17:00 |
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 Harju maakond |
Vaata sündmuse detailset infot
Õppevorm: | auditoorne |
Sisu: |
Väliskogemuse töötuba Uuemad muudatuste- ning innovatsioonijuhtimise praktikaid rahvusvahelisel tasandil koolides. Turn around kogemused koolidest Soome jt riikide näitel sh praktiku enda kogemusel - Osalejatele antakse analüüsimiseks erinevad koolide turnaround ja innovatsiooniprojektide kaasused välismaalt ja Eestist ning väliseksperdi abiga leitakse olulisemad õpimomendid igast kaasusest,keskendudes muuhulgas järgmisele: - koolijuhi roll -transformational leadership - organisatsioonikultuuri roll innovatsiooni juhtimisel - erinevad praktikad õppiva koolikogukonna loomisel, meeskonna ja huvigruppide kaasamisel - mõõdikute seadmine innovatsiooni protsessis ja mõjude hindamine - edutegurid kriisijuhtimisel - uute mõtlemis- ja tegutsemisviiside sisseviimine - jt Transformatiivse eestvedamise olemus ja näidete analüüs - Koolijuhi võimalused endas transformatiivse juhi oskuseid arendada. Väliseksperdi näited isiklikust arengust sel teel. Osalejate endi näidete ja kogemuse vahetus Ettevalmistus praktikaklassiks – õpitu analüüs oma kooli muudatusprojekti kontektstis |
4. koolituspäev - Üldinfo | |
---|---|
Toimumise aeg: | 13.04.2018 10:00 - 13.04.2018 17:00 |
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 Harju maakond |
Vaata sündmuse detailset infot
Õppevorm: | auditoorne |
Sisu: |
Praktikaklass Fookus: Oma organisatsiooni näitel eduka muudatuse elluviimise plaan/planeeritava muudatuse mudeldamine ja mõõdikute väljatöötamine. Eneseanalüüs endast kui transformatiivsest õppijast ja – liidrist, õppiva ja innovaatilise organisatsiooni kujundamisel ja juhtimisel. Osalejate muudatusprojektide ettekanded, retsenseerimine kaasosaleja poolt, küsimused ja vastused. Kaascoachingu sessioon osaleja eneseanalüüsi (transformatiivse juhina) kogemuse arutamiseks ja arengukohtade käsitlemiseks, samuti muudatusprojektide elluviimisega seotud riskide ja edutegurite analüüsiks. |
Järelseminar - Üldinfo | |
---|---|
Toimumise aeg: | 15.06.2018 10:00 - 15.06.2018 17:00 |
Toimumise koht: | Tallinna Teeninduskool |
Aadress: | Majaka 2 TALLINN 11412 Harju maakond |
Vaata sündmuse detailset infot
Õppevorm: | auditoorne |
Sisu: |
Elluviidud muudatusprojektide kogemuste vahetus, peamiste takistuste, edutegurite väljatoomine innovatsiooni juhtimisel oma koolis ja saadud kogemuse/ õnnestumiste analüüs. Koolijuhtide toetamine edasiste muutuste ja organisatsioonilise innovatsiooni kavandamisel, grupicoachingu sessioon koolitaja juhendamisel järgmiste sammude kavandamiseks. |